Kjøpsvilkår

Generelt

Følgende salgsbetingelser gjelder for alt salg av varer og tjenester (produkter) fra nettbutikken www.shoebar.no til forbrukere. Salgsbetingelsene utgjør sammen med din bestilling, bekreftet ved ordrebekreftelse, det samlede avtalegrunnlaget for handelen. www.shoebar.no eies og drives av Shoebar AS, Torggata 10 – 0181 Oslo. Er du under 18 år må du ha tillatelse av foresatt/verge for å handle hos oss. For handel i vår fysiske butikk gjelder egne betingelser og priser.

 

Priser og betaling

Priser på varene er oppgitt i norske kroner inklusive 25% MVA. Om bestillingen skal sendes, vil en fast fraktkostnad på kr 89,- vil bli lagt til før betaling. Om du bestiller på nett og velger å hente varen i butikk, tilkommer ingen fraktkostnad. Kjøpesummen gjøres opp ved bruk av bank- eller kredittkort gjennom en sikker elektronisk betalingsterminal fra E-Pay A/S. Ved bestilling blir kjøpesummen reservert på kortet og belastet først når varen sendes.

 

Frakt og retur

Bestillinger som skal sendes, leveres som klimanøytral servicepakke med Bring. Dette tar vanligvis 2-4 virkedager.

Posten sender ut hentemelding elektronisk på SMS eller e-post. Om du ikke har oppgitt mobilnummer, sendes varselet på e-post. Det er derfor viktig at korrekt informasjon er oppgitt ved bestilling og at du sjekker at hentemeldingen ikke har havnet i spamfilteret. Posten har en hentefrist på 14 dager fra pakken ankommer postkontoret. Ved utløpt hentefrist vil pakken sendes automatisk i retur til oss. Slike uavhentede forsendelser vil bli belastet et gebyr på kr 250 + frakt tur/retur for å dekke våre utlegg. Ved manglende betaling vil kravet, etter forutgående varsel, bli sendt til inkasso. Kunden dekker fraktkostnad hvis varen skal returneres innen angrefristen.

Vi leverer kun til norske adresser.

 

Angrerett

Du har etter angrerettloven en angrefrist på 14 dager. Angrefrisen løper fra den dagen du mottar varen. Om du ønsker å benytte deg av angreretten må du senest innen 14 dager etter at du mottok leveransen, gi oss melding om dette. Du kan benytte angreskjemaet som ble levert sammen med produktet, eller du kan melde oss på e-post eller telefon. Produktet sendes tilbake til oss i originalemballasje, sammen med angrerettskjema. Nærmere opplysninger om hvordan du benytter deg av angreretten, fremgår av angrerettskjemaet.

Eventuell returforsendelse må betales av kunden. Kunden har risikoen for transporten tilbake til oss og for at varen er i samme forfatning som da den ble mottatt. Vi er forpliktet til å betale tilbake til deg det du har betalt inkludert porto for forsendelsen til deg, ekspedisjonsgebyr, tollavgifter, oppkravsgebyr, etc. Dette gjelder kun når hele kjøpet returneres. Tilbakebetaling vil skje etter at vi har mottatt varene og kontrollert at de er i ubrukt stand og i originalembalasje. Dette kan ta opptil 14 dager.

 

Personopplysninger

Kundeopplysninger oppbevares ifølge norsk lov, og vil ikke bli delt med /solgt til en tredjepart. Når du handler hos oss, lagrer vi blant annet navn, adresse og e-postadresse. Denne informasjonen er nødvendig for å levere varene til deg, samt å kontakte deg om det skulle være noe i forbindelse med bestillingen. Denne informasjonen må også oppbevares i forbindelse med regnskapsføring, avgiftshåndtering og eventuell returhåndtering. Av sikkerhetshensyn oppbevares også IP-adressen som er benyttet ved registrering av bestillingen. Kortnummer oppbevares ikke av Shoebar utover det som er nødvendig for å sikre effektiv håndtering av belastning og oppheving av reservasjon samt kreditering.

 

Shoebar.no benytter informasjonskaplser (cookies). En cookie er en kort tekststreng som lagres i nettleserens internminne, for å gi en bedre brukeropplevelse ved besøk på nettsiden. Den hjelper nettstedet med å huske informasjon om besøket ditt, som for eksempel hva som ligger i handlekurven din. Vi bruker også cookies til statistikk. Ved å bruke nettsiden www.shoebar.no samtykker du til bruk av informasjonkapsler.

 

Reklamasjon

Dersom det foreligger en mangel ved tingen, må forbrukeren innen rimelig tid etter at han eller hun oppdaget eller burde ha oppdaget den, gi selgeren melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen (reklamasjon). Denne fristen for å reklamere kan aldri være kortere enn to måneder fra det tidspunkt da forbrukeren oppdaget mangelen.

Reklamasjon må senest skje to år etter at forbrukeren overtok tingen. Dersom tingen eller deler av den ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre, er fristen for å reklamere fem år. Dette gjelder ikke så langt selgeren ved garanti eller annen avtale har påtatt seg ansvar for mangler i lengre tid.

Hvis forbrukeren ikke reklamerer i tide, tapes retten til å gjøre mangelen gjeldende. Dette gjelder ikke dersom selgeren har opptrådt grovt uaktsomt eller for øvrig i strid med redelighet og god tro. Retten til å gjøre mangelen gjeldende kan også tapes etter foreldelseslovens regler om foreldelse.

Skade som skyldes slitasje eller særskilt bruk regnes ikke som reklamasjon. Ta kontakt med oss om du skulle være i tvil. Ved berettiget reklamasjon, dekker vi returkostnadene og hjelper deg med å finne en tilsvarende vare. 

 

Garantier og service

Våre garantier innebærer ingen begrensninger i reklamasjonsfristen for varer etter forbrukerkjøpsloven.